Likwidacja szkody – respektowanie rekomendacji KNF przez ubezpieczycieli

Drodzy Czytelnicy,

jestem w trakcie tworzenia materiału o nierespektowaniu przez ubezpieczycieli wytycznych KNF dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych.
W ostatnim miesiącu miałam (i nadal mam) nieprzyjemność dochodzenia swoich praw z tytułu szkody całkowitej  z OC sprawcy posiadającego polisę w Ergo Hestia co skłoniło mnie do opisania
w jaki sposób owe wytyczne nie były respektowane, począwszy od utrudnionego kontaktu z ubezpieczycielem (rekord: 47 minut oczekiwania na połączenie na infolinii!), brak kontaktu lub jego unikanie przez likwidatora szkody, gubienie dokumentów (tłumaczone ograniczeniami w limicie skrzynki e-mailowej), dopraszanie się o przesłanie wyceny szkody, kłopoty z uzyskaniem auta zastępczego, wycenienia innego modelu auta, niż to, które uległo uszkodzeniu, na niekompetencji obsługujących konsultantów kończąc. Na pewno podważyło to moje zaufanie do haseł, które ubezpieczyciel umieścił na swojej stronie, jednak na własnym przypadku postanowiłam ocenić brak zgodności z obowiązującymi od 2014 roku wytycznymi oraz to, w jakim stopniu ubezpieczyciel wdrożył Rekomendacje dotyczące procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, których termin implementacji mija wraz z końcem roku.

Untitled

Mam do Was prośbę o nadsyłanie swoich doświadczeń w likwidacji szkód komunikacyjnych – stwórzmy wspólnie „księgę wstydu”.
Mam nadzieję, że wśród nadesłanych materiałów znajdą się również przykłady pozytywne – które tu, na Forum Compliance chcę promować.
Proszę o nadsyłanie materiałów na info@forumcompliance.com

Serdecznie pozdrawiam, dziękuję za odwiedzenie strony i czekam na Wasze opinie –  Joanna Grynfelder

 

 

 

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Adam napisał(a):

    Miałem to samo z Hestią. Trzymam się od nich z daleka. Skończyło się na sprawie sadowej, którą moj adwokat tak poprowadził, ze z 30 tys zadośćuczynienia otrzymałem 100%.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.