Rekomendacje Komisji Etyki Bankowej dla sektora bankowego w zakresie obsługi seniorów
Komisja Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich została powołana w 1999 r. do oceny przestrzegania przez banki i ich pracowników zasad określonych w Kodeksie Etyki Bankowej. W październiku 2015 r. zostały publikowane „Rekomendacje Komisji Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich dla sektora bankowego w zakresie obsługi seniorów”, w których opisano standardy, którymi powinni kierować się pracownicy banków wszystkich szczebli w codziennej pracy. Rekomendacje zostały opracowane przez Zespół w składzie: Aleksander Kompf, Marta Jedlińska, Monika Jachimkowska, Krystyna Delebis – Kwoka, Henryka Lipska, Zdzisława Maksymiuk, Kazimierz Zawisny – również i ja miałam przyjemność współtworzyć ten dokument. Nasze społeczeństwo starzeje się bardzo szybko. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2013 roku osoby w wieku 65 lat i powyżej stanowiły niemal 15 % ludności Polski, a w 2035 roku będzie to nawet 24, 5 % . Może się okazać, że w przyszłości kluczowymi czynnikami wyboru dostawcy usług finansowych będzie ich dostępność dla osób w podeszłym wieku – możliwość wydrukowania umowy większą czcionką czy też prosty interface bankowości elektronicznej. Tym bardziej, że wszyscy się zestarzejemy.
Joanna Grynfelder