Instytucja finansowa nie może odmówić mediacji

Od 1 stycznia 2016 r. instytucja finansowa nie może odmówić klientowi udziału w postępowaniu mediacyjnym. Możliwość polubownego rozpatrywania sporów nie jest nowym rozwiązaniem, jednak od początku roku udział podmiotu rynku finansowego w postępowaniu jest obowiązkowy.Dotychczas praktyką było odrzucanie wniosku klienta o mediację, bowiem zapisy znajdujące się w regulaminach i umowach nie obligowały przedsiębiorców do korzystania z tego rozwiązania. Mediacje pomiędzy podmiotem finansowym a poszkodowanym klientem będzie prowadził Rzecznik Finansowy, który będzie jednocześnie informował instytucję finansową o roszczeniu klienta oraz zaproponuje rozwiązanie sporu. Korzyścią dla klienta jest niewątpliwie wzmocnienie jego pozycji względem instytucji finansowej poprzez uzyskanie wsparcia, porady prawnej i informacji, które mogą zostać przez niego wykorzystane w sporze sądowym – jeżeli strony sporu nie przyjmą zaproponowanego rozwiązania. Koszt postępowania przed Rzecznikiem Finansowym to 50 zł.

 

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. Forum Copliance napisał(a):

    To wszystko zależy od kultury korporacyjnej. Znam banki, w których za naruszenie kodeksu postępowania, czy kodeksu etyki grożą surowe kary, włącznie z wypowiedzeniem umowy o pracę.

  2. Masza napisał(a):

    Trzeba było aż ustawy, żeby banki i ubezpieczciele zaczeli respektować prawa konsumenta i szanowac wolę klientów. Ale kodeksy etyczne pewnie maja wzorowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.